Från en vision för 9 år sedan har Nya Hovås skapat en stolt identitet med en blandning av gammalt och nytt med hög hållbarhetsprofil. Återbruk både exteriört och interiört har gett äldre fastigheter nytt liv, och nya prisbelönta träbyggnationer har gett en ny, stolt karaktär.
Här vill människor bo, verka och umgås tack vare en perfekt mix av butiksutbud, restauranger, kontor och skola med trygga promenadstråk och närhet till kollektivtrafik. Det mesta tillgängligt inom 3 minuter med utgångspunkt att skapa en enklare vardag och tid till det viktiga i livet.
Till Nya Hovås åker stadsplanerare, arkitekter och byggföretag för att inspireras och lära utifrån modern och hållbar stadsutveckling, och där vi tillsammans med vår ICA-butik har varit föregångsexempel gällande energioptimering till resterande ICA-butiker i Sverige.
arbete och fritid möts
Tack vare vår helhet av olika funktioner som bostäder, skolor, affärer och arbetsplatser i Nya Hovås, har vi kunnat skapa ett unikt serviceutbud för att kunna levandegöra platsen. Den rätta blandning av hyresgäster skapar ett starkt och kompletterande utbud för dem som bor i området, samtidigt som det är attraktivt för gäster och besökare att vilja handla, uppleva och umgås i Nya Hovås. Hyresmixen skapar en unik attraktivitet till platsen, där människorna bakom varje butik är lika viktig som själva inriktningen.
för en bättre framtid
CSR är en hygienfaktor i allt vi gör. Från klimat- och miljö till socialt engagemang i lokala idrottsföreningar. Vi återbrukar både exteriört och interiört, vi arbetar cirkulärt och driver utvecklingen inom hållbart träbyggande. Det innebär att våra hyresgäster också delar våra värderingar när det kommer till miljöansvar, socialt ansvar och schyssta arbetsvillkor.
Vi driver utveckling och innovation som ett naturligt steg inom CSR, och genom Broods Academy arbetar vi med att sprida kunskap och ambassadörskap till våra kunder och hyresgäster för att bidra till en positiv och hållbar samhällsutveckling.
och gemensamt ansvar
Från första dag har vi fyllt vårt varumärke med människor som bor, verkar och besöker Nya Hovås. Där är dialog, kontinuerlig kommunikation och uppföljning varit en förutsättning för nå dit vi är idag – en småskalig, levande och stolt blandstad i världsklass.
Därför är rätt mix av hyresgäster avgörande, vem det är som person bakom verksamheten en förståelse att det är alla vi tillsammans som utvecklar platsen och handeln genom ett starkt och stolt ambassadörskap.